Formalitate, lipsa de coerenta si circ in Comisia de dialog social a MAI

Nr. 91405/12.11.2015

 

 

Către,

Ministerul Afacerilor Interne

Domnului subsecretar de stat, chestor şef de poliţie Florea Oprea

 

Referitor la proiectul de modificare a HG nr. 518/1995 supus dezbaterii Comisiei de Dialog Social din 12.11.2015

 

Având în vedere nelămurirea observaţiilor formulate de către reprezentantul Confederaţia Sindicală Naţională „Meridian” în cadrul şedinţei;

Având în vedere faptul că Hotărârea Guvernului nr. 518/1995 se aplică personalului român trimis în străinătate pentru îndeplinirea unor misiuni cu caracter temporar şi nu doar personalului Ministerului Afacerilor Interne;

Având în vedere faptul că, potrivit legii privind tehnica de elaborare a actelor normative, articolele dintr-un act normativ formează un tot unitar şi nu pot fi contradictorii sau discriminatorii;

Având în vedere faptul că la art. 5 alin. (1), lit. A. a) din HG nr. 518/1995 diurna constă într-o sumă zilnică, în vederea acoperirii cheltuielilor de hrană, a celor mărunte uzuale, precum şi a costului transportului în interiorul localităţii în care îşi desfăşoară activitatea;

Având în vedere faptul că în proiectul de modificare a HG nr. 518/1995 se introduce ca drept şi hrana pe lângă diurnă şi cazare;

Având în vedere faptul că valoarea diurnei şi a cazării este exprimată valoric în anexă, iar hrana nu este cuantificată în proiectul de modificare a HG nr. 518/1995;

Prin prezenta vă solicităm:

– să menţionaţi în proiectul de act normativ valoarea financiară sau calorică a dreptului la hrană cuvenit personalului Ministerului Afacerilor Interne care participă la misiuni şi operaţii în afara teritoriului statului român;

– să ne comunicaţi care este motivul pentru care diurna, cazarea şi hrana se stabilesc în raport de nivelul acestora utilizat la data de 31 decembrie 2009 în condiţiile în care această prevedere nu este aplicabilă şi personalului român trimis în străinătate pentru îndeplinirea unor misiuni cu caracter temporar, care nu face parte din Ministerul Afacerilor Interne.

De asemenea, vă solicităm să reanalizaţi iniţiativa legislativă sub aspectul normelor de tehnică legislativă prevăzute în Legea 24/2000.

În ceea ce priveşte modul de desfăşurare a şedinţei de dialog social, vă solicităm domnule chestor şef de poliţie Florea Oprea să conduceţi şedinţa comisiei de dialog social respectând procedura prevăzută de lege (prin a da citire modificărilor preconizate şi a argumentelor pe care se susţin) şi să asiguraţi decenţa în limbajul intervenienţilor şi respectul reciproc al participanţilor.

Formulăm această precizare întrucât avem convingerea că mai aveţi controlul asupra acţiunilor şi declaraţiilor dlui Surugiu Iulian, iar folosirea acestuia în scopul de a duce în derizoriu şedinţele oficiale sau de a înlocui răspunsurile şi răspunderea MAI, după caz, nu le mai tolerăm când acestea afectează interesul poliţiştilor şi punctul de vedere al Sindicatului Pro Lex sau Confederaţiei Sindicale Naţionale Meridian.

 

Cu stimă,

 

Preşedinte

Vasile Lincu

MAI modificare HG diurna politisti aflati in misiuni

Nota Pro Lex:

Sedinta de dialog social punea in discutie un proiect de modificare a HG nr. 518/1995 privind unele drepturi şi obligaţii ale personalului român trimis în străinătate pentru îndeplinirea unor misiuni cu caracter temporar.

Initiatorul, directorul directiei financiare din MAI a incercat sa prezinte proiectul si argumentele, insa nu a fost lasat de catre Surugiu Iulian, presedintele SNAP, pe motivul ca textul este cunoscut de catre particianti.

Lincu Vasile a cerut lamuriri cu privire la diferenta intre hrana (drept nou introdus prin initiativa legislativa) si diurna care potrivit HG cuprinde si hrana. De asemenea a cerut lamuri si cu privire la trimiterea la reglementarea din 31.12.2009 in conditiile in care personalul altor ministere, carora li se aplica HG nu au aceasta reglementare.

Reprezentantii MAI nu au fost in masura sa lamureasca aceste aspecte, insa au fost salvati de interventia lui Surugiu Iulian care a facut aprecieri la categoriile de angajati pe care ii reprezinta ProLex. De altfel, ca mai la toate sedintele, Surugiu nu are observatii sau propuneri, ci participa doar sa faca scandal cand cei de la MAI nu vor sa solutioneze cereri, sa raspunda la intrebari sau sa reglementeze normativ anumite aspecte (ex. Statutul politistului).

Celor care vor sa se convinga de cele afirmate, le recomandam sa solicite inregistrarea sedintei de astazi 12.11.2015 si inregistrarile sedintelor in care s-a discutat proiectul de modificare a Statutului politistului.

Nu imi propun sa mentionez toate argumentele in sustinerea convingerii ca rolul Surugiu este de divizare a miscarii sindicale si de portavoce a MAI, insa ma rezum doar la 3 aspecte:

  • este pensionar si nu are dreptul sa fie membru de sindicat si implicit lider, cf legii dialogului social (fapt confirmat si printr-o adresa a ministerului muncii);
  • a fost avansat ofiter in rezerva, desi este contrar legii (sublocotenent nu este gradul urmator al subofiterilor, pentru trecerea in alta categorie se impune un concurs si indeplinirea unor conditii de studii);
  • este folosit ca o supapa de refulare a politistilor nemultumiti si mai radicali, organizand mitinguri jenante atat ca numar de participanti, cat si ca mod de desfasurare (politisti legati cu lanturi). Pentru cei interesati, pot demonstra cum a schimbat locul de desfasurare a mitingurilor, a redus numarul de zile de protest si numarul de participanti (de la 600 la 60) si chiar si revendicarile.

 

Comentarii

comentarii