Informare – Sedinta OP Brasov

În perioada 08-10.04.2019 la Hotel Excelsior din Brașov a avut loc convocarea sefilor serviciilor de ordine publică de la IPJ-uri, organizată de catre Direcția Ordine Publică din cadrul IGPR.

În data de 10.04.2019 au fost invitate și sindicatele pentru a lua cuvântul, Pro Lex a fost prezent.

Tema principală a fost „identificarea unor soluții pentru eficientizarea activităților desfășurate de către polițiștii de ordine publică” cât și prezentarea Strategiei Direcției Poliției de Ordine Publică.

  • Înființarea grupelor canine la nivelul fiecărei unități (IPJ) ca structură de suport operativ (pe modelul SAS)
  • Înființarea unui compartiment la niveul fiecărei unități (IPJ) pt. soluționarea infracțiunilor legate de mediu (silvicultura/piscicultură/deversări) pentru a face față provocărilor realității curente.
  • Reorganizarea anumitor secții de poliție rurală, comasarea cu poliții orășenești acolo unde este posibil/necesar.

Acest proiect de reorganizare structurală și conceptuală este trimis la minister pentru avizare și este asumat și susținut de conducerea Poliției Române.

S-au ridicat probleme legate de:

  • Programul de lucru, respectarea OMAI 577/2008, 12 ore minim intre schimburi.
  • Programe de pregătire (tactică/tragere/conducere defesinva).
  • Trransportul bolnavilor psihic (protocolul cu MS fiind denuntat din toamna anului trecut) – DOP va trimite o circulara ce va trasa clar sarcinile agenților de ordine în acest caz.
  • Folosirea agenților de ordine și a proximiștilor la escorte (aspecte neprecizate in fișa postului)
  • Degrevarea proximiștilor de o parte din lucrările penale, respectarea dispozitiei IGPR nr 23/2015, eventual emiterea unui ordin comun cu parchetul pe această linie.
  • Interogarea aplicațiilor SNRI/SIMD pentru o perioada mai lungă de un an.
  • Elaborarea unui ghid al polițistului de la structurile de sisteme-pază
  • Tutela profesională, se vor lua măsuri astfel încât tutorele si polițistul aflat în tutelă să lucreze împreună (existau cazuri în care cei doi se vedeau de 2-3 ori pe perioada tutelei)

S-au mai ridicat probleme legate de dotare (armament/bodycam/autospeciale), probleme susținute și de către conducerea DOP insă care țin de buget și de structurile logistice.

În cursul acestui an structurile de ordine publică vor fi dotate cu 1200 autospeciale Dacia Logan compartimentate (similare celor distribuite in 2018 către structurile de arest-transfer) https://www.youtube.com/watch?v=tfj9DIumhDo&t=80s

Este demarată procedura de achiziție a unui calculator pentru fiecare post de poliție.

S-au făcut precizări privind timpii de staționare a patrulelor de ordine publică. Scopul principal este relaționarea cu cetățenii si nu interpretarea mot-a-mot în sensul staționării fix 15 minute fie zi sau noapte.

Apreciem deschiderea către dialogul social arătat de noua conducere a Direcției de OrdinePublică Director: comisar-şef de poliţie Vasile ARMAȘU și Director adjunct: comisar-șef de poliție Marius MIHAI, precum și a șefilor serviciilor de ordine publică, mulți provenind chiar din rândurile agenților de poliție.

 

Comentarii

comentarii